ARMONÍA CONCERTADA
ARMONÍA CONCERTADA
MARÍA CRISTINA KIEHR – soprán
ARIEL ABRAMOVICH – vihuela de mano
foto: Alba Muriel
"Imaginario: de un libro de música de vihuela"
Juan Vásquez (ca 1500 - ca 1560)
O dulce contemplación, a 4
Vos me matastes, a 3
Por una vez que mis oxos alcé, a 4
Josquin des Prez (ca 1440 - 1521 ) Luys de Narváez (pub. 1538)
La cancion del Emperador, a 4
Cristóbal de Morales (1500 - 1553) / Miguel de Fuenllana (ca 1500 - 1579)
Benedictus Missa Mille regretz, a 3
Adrian Willaert (1490 - 1562)
O dolce vita mia, a 4
Juan Vásquez
Qué sentís coraçon mío, a 4
Julio Segni da Modena (1498 - 1561)
Ricercar
Jacques Arcadelt (ca 1504 - 1568)
Chiare fresche et dolci acque, a 5
anonym - Cancionero de Uppsala (pub. 1556)
Si de vos bien me aparto, a 5
Jacques Arcadelt
Se per colpa del vostro fiero sdegno, a 4
Adrian Willaert
Se pur ti guardo, a 4
Cipriano de Rore / anon. (Ms Castelfranco Veneto)
Anchor che col partir, a 4
Fantasía sobre el madrigal
Juan Vásquez
Si no os hubiera mirado, a 4
De los álamos vengo, madre, a 4
Juan Vásquez
Quien dice que l'ausencia causa olvido, a 3
Duélete de mi, señora, a 3
MARÍA CRISTINA KIEHR
Významná argentinská zpěvačka María Cristina Kiehr začínala původně jako houslistka. Jejím rodným městem je Tandil, své první hudební vzdělání získala v Buenos Aires. Kariéra houslistky ji však nebyla souzena, záhy totiž propadla kouzlu vokální hudby období renesance a raného baroka, které se dále věnovala na Schole Cantorum Basiliensis ve Švýcarsku. Zde pod vedením kontratenoristy Reného Jacobse získala základy, které ji předurčily hvězdné hudební dráze.
María Cristina sdílela pódium s interprety světového formátu, z nichž někteří jsou dnes považováni za průkopníky staré hudby – mezi ně patří např. Nikolaus Harnoncourt, René Jacobs, Frans Brüggen, Chiara Banchini, Philippe Herreweghe, Jordi Savall, Christophe Coin a mnoho dalších.
Jako spoluzakladatelka Daedalus Ensemble, vokálního kvarteta La Colombina a souboru Concerto Soave s Jean-Marcem Aymesem upevnila svou hudební identitu, která jí umožnila zkoumat nové hudební obzory. Premiérovala skladby soudobých skladatelů, z nichž některé jí byly věnovány, v současné době pracuje na nových hudebních projektech s vihuelistou Arielem Abramovichem (Armonía Concertada) a kytaristy Pablem Márquezem a Krishnasolem Jiménez Morenem.
ARIEL ABRAMOVICH
studoval hru na loutnu a vihuelu u Hopkinsona Smithe na Schola Cantorum Basiliensis ve Švýcarsku a u Eugèna Ferrého ve Francii. V roce 1998 založil spolu s kontratenoristou Josém Hernández-Pastorem duo "El Cortesano" zaměřující se na repertoár španělské vihuely, o čtyři roky později vzniká vůbec první album věnované výhradně valladolidskému skladateli Estevanu Daçovi. Jejich další album obsahuje zřídka slýchané skladby vihuelisty Diega Pisadora narozeného v Salamance.
V roce 2008 se společně s tenoristou Johnem Potterem začal zabývat anglickými písněmi 16. a 17. století s doprovodem loutny, později oba ve spolupráci s Annou Marií Friman a Jacobem Heringmanem vydali nahrávky Amores Pasados a Secret History u společnosti ECM. Jejich projekt Alternative History představuje renesanční polyfonii jako píseň s doprovodem loutny (dobová praxe hudebníků v 16. a 17. století) a nové skladby, které jim na objednávku napsali rockoví hudebníci John Paul Jones (Led Zeppelin), Tony Banks (Genesis) a Sting. Ariel a Jacob Heringman vydali také album intabulací pro dvě loutny Cifras Imaginarias u společnosti Arcana.
Se sopranistkou Marií Cristinou Kiehr založil v roce 2013 duo Armonía Concertada, projekt věnovaný iberskému repertoáru 16. století pro hlas a drnkací nástroje. V současné době spolupracuje s francouzskou sopranistkou Perrine Devillers, argentinským tenoristou Jonatanem Alvaradem, severoamerickou sopranistkou Anne - Kathryn Olsen a argentinskou sopranistkou Nadiou Szachniuk.
Ariel působí jako pedagog a vede mistrovské kurzy na konzervatořích a vzdělávacích institucích po celém světě, mimo jiné ve Španělsku, Německu, Brazílii, Argentině, USA, České republice, na Slovensku, v Kolumbii, Ekvádoru a Uruguayi.