IBERIAN ENSEMBLE

IBERIAN ENSEMBLE - Portugalsko
Alexandre Andrade - traverso, umělecký vedoucí
David Cruz - barokní violoncello
Ivan Oliveira - teorba, barokní kytara
EIGHTEENTH CENTURY MUSIC
IN THE IBERIAN AND ITALIAN COURTS
Hudba 18. století na iberských a italských dvorech
Arcangelo CORELLI (1653 - 1713) -
Sonata a 4
Adagio - Allegro - Grave - Allegretto - Allegro
Pedro António AVONDANO (1714 - 1782) -
Trio Sonata in D Major
Allegro - Andante e piano sempre - Allegro
Policarpo José António da SILVA (1745 - 1803) - Marcha e Contradança
Arcangelo CORELLI (1653 - 1713) - Trio Sonata nº 2, op. 3
Grave - Allegro - Adagio e Allegro
Giovanni Antonio GIAY (1690 - 1764) - Concerto for flute, 2 violins and bass
Allegro - Grave - Allegro
Úzký vztah, který byl prostřednictvím hudby navázán mezi Itálií a Pyrenejským poloostrovem, byl rozhodující a pozoruhodný pro hudební život až do 20. století. Skladatelé jako Domenico Scarlatti, Antonio Vivaldi a Davide Perez měli zásadní vliv na hudební vnímání v 18. století a determinovali italskou identitu iberského kulturního života.
ALEXANDRE ANDRADE

ALEXANDRE ANDRADE
- narodil se v Souto v obci Santa Maria da Feira, je profesorem na ISEIT-Viseu, Instituto Piaget (Portugalsko), hostujícím profesorem na Federální univerzitě v Alagoas a Federální univerzitě v Bahia (Brazílie) a profesorem flétny na Hudební konzervatoři JOBRA (Portugalsko).
V roce 1995 absolvoval obor učitelství hry na flétnu (University of Aveiro) ve třídě Pedra Couto Soarese, v roce 1997 absolvoval magisterské studium interpretace v Irsku (Waterford Institute of Technology). Studiu staré hudby se věnoval na University of Aveiro. Zde v roce 2005
získal titul PhD. v oboru hudby.
V září 2016 dokončil magisterské studium oboru Interpretace staré hudby - barokní flétna na ESMAE (Porto) ve třídě prof. Olavo Barrose.
Vystupoval také s barokním orchestrem, kde účinkovali mj. též Pedro Sousa e Silva, Anna Mafalda Castro, Benjamin Chénier a Marco Ceccato. Je zakládajícím členem souborů Ensemble Ars Iberica, Iberian Ensemble a Ventos do Atlântico. Kromě Portugalska koncertoval a vzdělával se v oblasti staré hudby také na Azorských ostrovech, ve Španělsku, v Anglii, České republice, Srbsku a Brazílii.