ENSEMBLE  SERAPHIM

Švýcarsko

Raffaella Bortolini - šalmaj, flétna, dulcian - umělecká vedoucí

Rachel Heymans - šalmaj, bombard, flétna, dulcian

Daniel Serafini - buisine, slide trumpet, perkuse

Bénédicte Wodey - bombard, flétna, dulcian

The Tales of Bacchus

Hudební cesta za kulturou vína ve středověku

Lamento di Tristano e Rotta - Anonym

Kyrie a Sanctus Vineaux - Guillaume Dufay (1397 - 1474)

Je comence ma chançon / Et je feray li secons / Soules viex - Anonym

On parole de batre et de vanner / A Paris soir et matin / Frese nouvele - Anonym

Entre Adan et Hanikel / Chief bien seantz / APTATUR - Anonym

Quant je le voi / Bon vin doit l'en a li tirer / Ci me faut un tour de vin / Cis chans veult boire - Anonym

Chansonnete / Ainc voir d'amors / A la cheminee / Par verité - Anonym

Sanctus Vineaux - Richard Loqueville (?? - 1484)

Pour le deffault du noble dieu Bachus - Baude Cordier (1364? - 1400?)

Tenor Enavois - Anonym

Fugite Gianni Bacco - Fra Andrea da Firenze (ca. 1350 - 1415)

L'antico dio Biber fra sette stelle - Anonym

Cacciando per gustar di quel tesoro - Zachara da Teramo (ca. 1350/1360 - 1413/1416)

Cheulz qui volent retourner en Lanois - Anonym

Adieu ces bons vins de Lannoys - Guillaume Dufay (1397 - 1474)

Gloria de Quaremiaux - Guillaume Dufay (1397 - 1474)


Ve středověku bylo víno nejčastěji konzumovaným nápojem. Révu zpočátku pěstovaly především pečlivé ruce mnichů v klášterech. Ve feudálních zemích posléze začínají vinice převládat a jejich produkty se konzumují pro potěšení i potřebu.

Víno získává dvojí hodnotu. V katolickém pojetí jde o symbol života a oběti, v každodenním životě mužů se stává symbolem osvobození od starostí. Význam, kterého se vínu dostává, se odráží také na velkém množství básnických i hudebních děl, ve kterých se víno objevuje nebo dokonce hraje hlavní roli.

Během naší "Hudební cesty" se seznámíme s postavou svatého Tortuela, poznáme opojnou hudbu honosných svátků pohanského boha Bakcha a konečně, v částech mešního ordinaria na téma staré melodie "Vineaux", si můžeme představit, jak bylo víno sugestivní melodií pozvednuto do božské dimenze.


ENSEMBLE SERAPHIM

Ensemble Seraphim se, jako soubor typu "alta capella", specializuje na středověkou hudbu. Byl založen v roce 2015 ve švýcarské Basileji. Typickým rysem těchto souborů je střídání ostrého zvuku šalmaje, bombardu a žesťových nástrojů s měkčími zvuky fléten a dulcianu. Na svých koncertech se soubor snaží přiblížit divákům podstatu středověké hudby věrným a originálním způsobem. Ensemble Seraphim vystupuje na mnoha festivalech po celé Evropě.

V letech 2018 a 2019 soubor absolvoval dvě úspěšná turné po Švýcarsku, severní Itálii, jižní Francii, Lucembursku a Belgii s programem "The Tales of Bacchus", věnovaným historii a kultuře vína ve středověké Evropě. Tento program nyní můžeme "ochutnat" spolu se sklenkou dobrého vína i na letošním ročníku našeho festivalu.

V roce 2020 soubor Ensemble Seraphim pracoval převážně na nových programech a nyní plánuje další poutavé projekty, které chce na svých koncertech brzy představit.


RAFFAELLA BORTOLINI

Raffaella Bortolini se specializuje na historické dechové nástroje. Po ukončení bakalářského studia barokního hoboje u Paola Faldiho ve Vicenze získala magisterský titul v oboru historické divadelní praxe u Ann-Kathrin Brüggemann ve Freiburgu im Breisgau a pokračovala ve studiu u Kathariny Arfken v Basileji. Dlouhé roky věnovala studiu flétny u Sergia Balestracciho, Lorenza Cavasantiho a Coriny Marti se specializací na renesanční a barokní repertoár. V roce 2015 získala magisterský titul v oboru šalmaj a středověká hudba u Iana Harrisona na Schola Cantorum Basiliensis. Nyní je doktorandkou muzikologie na univerzitě Sorbonně v Paříži.

Raffaella pravidelně vystupuje v orchestrech a komorních souborech v Evropě a Asii. Je uměleckou ředitelkou souboru Ensemble Seraphim, který se věnuje interpretaci středověké a raně renesanční hudby.

jQuery Tlačítko na začátek by William from Wpromotions.eu